آخرین اخبار
کد مطلب: 73150
نماينده لردگان تسريع در گازرساني روستاهاي اين شهرستان را خواستار شد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1218

به گزارش سلام لردگان  به نقل از جهانبين نيوز ' مجيد جليل سرقلعه' در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: ضروري است، شركت گاز چهارمحال وبختياري در اجراي طرح‌هاي گازرساني به روستاهاي لردگان تلاش كند و مشكلات اعتباري اجراي اين طرح بايد رفع شد.

وي با بيان اينكه 90 درصد مردم روستاهاي شهرستان لردگان در مناطق جنگلي زندگي مي كنند، اظهار داشت:تلاش همگاني براي گازرساني به اين روستاها به منظور كاهش تهديد و آتش سوزي مناطق جنگلي، ضروري است.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به گاز رساني 11 روستاي جنگل نشين شهرستان لردگان با يك ايستگاه CNG كه با تانكر تغذيه گاز مي شود، اظهار داشت: حدود 40 درصد روستاهاي اين شهرستان به خط اصلي لوله گاز نزديك است و با گاز رساني به اين روستاها از تخريب جنگل كاسته مي شود.

جليل سرقلعه تاكيد كرد: سوخت اوليه مردم روستاهاي جنگل نشين، چوب است و مردم اين منطقه زماني كه گاز در دسترسشان نباشد اقدام به تخريب جنگل مي كنند.

وي با اشاره به 20 روستاي حاشيه جنگل‌ هاي منطقه ارمند از توابع شهرستان لردگان گفت: تسريع اجراي پروژه گازرساني به روستاهاي ارمند اين شهرستان ضروري است.

جليل با يبان اينكه شهرستان لردگان داراي 334 روستا و 157هزار هكتارجنگل است، تاكيد كرد: با توجه به اينكه بخش جنگلي منج نيز يكي از سايت هاي 11 گانه جنگلي كشور محسوب مي شود بايد با هدف كاهش تخريب منابع طبيعي و صيانت از جنگل ها، برنامه جامعي براي گاز رساني به اين منطقه صورت گيرد.

به گزارش ايرنا، شهرستان لردگان داراي مناطق جنگلي بارز و شوازر و جنگل لردگان است و مركز آن در فاصله 165 كيلومتري مركز چهارمحال و بختياري واقع شده است.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس